فناوری اطلاعات برسام

ساخت وبلاگ

محتوای مورد علاقه‌تان را در هر لحظه و هر جا انتخاب کنید

در سال‌های نه چندان دور، مصرف‌کنندگان کنترل کمی بر روی آنچه که از تلویزیون اتاق نشیمنشان پخش می‌شد داشتند. آنچه که آنها می‌دیدند ارتباطی با سطح سلیقه و علاقه آنها نداشت. اما امروزه انقلابی شگفت‌انگیز روی داده است.

تلویزیون‌ های آینده LG برنامه پخش را از شما می‌گیرند!

تلویزیون‌ های آینده LG
به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام، امروزه تماشاگران آنلاین بیشتر شده اند. آنها تنها آنچه که می‌پسندند را می‌بینند نه آنچه که صرفا پخش می‌شود. همچنین متخصصین پیش‌بینی می‌کنند تلویزیون‌های کابلی در بسیاری از کشورها منسوخ می‌شوند.

تغییر بزرگ وقتی است که تماشاگران از بند سیم آنتن رها می‌شوند و هر زمان که بخواهند هر برنامه ای را که که دوست داشته باشند تماشا خواهند کرد. تولیدکنندگان تلویزیون نیز باید با این رویه جهانی همگام شوند.

دیگر دعوا بر سر کابل یا آنتن‌های بشقابی نخواهد بود و مسئله فراتر از این حرف‌ها خواهد رفت. رقبای جدید تلویزیون‌های هوشمند و دستگاه‌های گیرنده دیجیتال خواهند بود. تلویزیون‌های مدرن امروزه با سیستم عامل‌های هوشمند نظیر LG WebOS 3.0 مجهزند که امکان انتخاب از بین میلیون ها برنامه را به کاربران می‌دهد. این سیستم عامل‌ها دست تولیدکنندگان را باز می‌گذارد تا نرم‌افزارهای مورد نیاز را بر روی گستره وسیعی از تلویزیون‌ها قرار دهد. سیستم عامل‌هایی نظیر LG WebOS 3.0 گشت و گذار در منوی تلویزیون را بسیار ساده و کاربرپسند می‌کنند، نیازهای او را برآورده کرده و از همه مهمتر پلی بین او و محتواهای مورد علاقه‌اش هستند.

 بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانالی برسام دنبال کنید.

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 177 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 23:01

طراحی یک سینمای خانگی کار چندان ساده‌ای نیست. پوستر فیلم‌های مورد علاقه شما دیوارها را زینت بخشیده‌اند، کاناپه چرم یا مخمل راحت‌ترین نشیمن را برای شما ایجاد می‌کنند، صدای فراگیر نصب شده است، حتی نور فضا نیز برای دست‌یابی سایه‌های کمرنگی که در سینما می‌بینیم هم تطبیق داده شده است. تنها چیزی که باقی می‌ماند انتخاب یک تلویزیون با کیفیت است که در مرکز همه اینها قرار دارد. مدل‌هایی که می‌توانید از میان آنها انتخاب کنید بی‌شمارند اما در نهایت انتخاب شما به سادگی انتخاب بین تلویزیون‌های LCD LED است که تولید انبوه دارد و تلویزیون‌های OLED ال‌جی.

تلویزیون OLED ال جی ؛ یک سینمای کامل در منزل

تلویزیون OLED ال جی

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام، قبلاً این باور وجود داشت که برای اینکه تلویزیون‌ها و مانیتورها بتوانند جزییات رنگ را بهبود ببخشند باید رنگ‌های بیشتری تفسیر کنند تا بیشتر به چیزی که در دنیای پیرامون می‌بینیم نزدیک شوند. تصاویری که ۲۵۶ رنگ دارند بهتر از آنهایی است که ۱۶ تا دارند. این فرایند با تولید اولین تلویزیون رنگی که بهبود استثائی در کیفیت تصویر داشت ایجاد شد اما تلویزیون‌های مدرن می‌توانند میلیاردها رنگ را نمایش دهند از آنجا که چشم انسان فقط می‌تواند ۷ میلیون رنگ را تشخیص دهد، افزایش بیشتر در پالت رنگ منجر به کاهش کیفیت تصویر می‌شود. سیاهی کامل و نسبت کنتراست بی‌نهایت که توسط پیکسل‌هایی که از خودشان نور می‌دهند به وجود می‌آید باعث می‌شود OLED انتخابی ایده‌آل برای هر سینمای خانگی باشد.

طراحی برای تمایز

با افزایش جمعیت در شهرهای بزرگ، قیمت املاک افزایش یافت و فضای حاکم به سمت لوکس و ممتاز شدن پیش رفت. جدیدترین گرایش خرید منزل در نیویورک آپارتمان‌های نقلی و کوچک است. در خانه‌ای که تختخواب، میز آشپزخانه و مبلمان حیاتی‌ترین بخش اتاق نشیمن است، مشتریان به دنبال راه‌های مبتکرانه‌ای برای کوچک، باریک و جمع‌وجور کردن همه چیز هستند. تلویزیون‌های پرتوی کاتودی بزرگِ گذشته اصلاً در چنین آپارتمان‌هایی جای نمی‌‌گرفتند. اما تلویزیون‌های مدرن روز‌به‌روز باریک‌تر می‌شوند و بیشتر مورد استقبال آنهایی قرار می‌گیرد که در چنین آپارتما‌ن‌های کوچکی زندگی می‌کنند. تلویزیون‌های OLED ال‌جی با ضخامت ۲٫۵ میلی‌متر به آنها امکان می‌دهد تا از کنار طوری به نظر برسد که انگار اصلاً وجود ندارد.

طراحی فوق باریک و شیک تلویزیون‌های OLED ال‌جی هنوز فواید قابل پیش‌بینی برای مشتریانی دارد که مشکل فضا دارند. جدیدترین تلویزیون‌های OLED ال‌جی حاشیه بسیار باریک‌تری دارند تا تلویزیون بتواند خود را با هر دکوراسیون داخلی به طور یکپارچه ادغام کند. کیفیت تصویر خیره‌کننده OLED باعث زیبا به نظر رسیدن تلویزیون در زمان استفاده می‌شود و طراحی یکدست آن در زمان خاموش بودن نیز به زیبایی هر چه بیشتر دیوار منزل شما را می‌آراید. طراحی باشکوه تلویزیون‌های OLED به کاربران امکان می‌دهد تا بیشترین مزیت را از زاویه دید وسعت‌یافته ببرند. زاویه دید باریک در تلویزیون‌های قدیمی LCD مخاطبان یا به عبارتی بینندگان را مجبور می‌کرد که در یک فضای محدود، درست روبه‌روی تلویزیون، بنشینند اما تلویزیون OLED ال‌جی این مشکل را حل کرده است و به مشتریان امکان می‌دهد راحتی بیشتری برای طراحی فضای نشیمن داشته باشند و بی‌خیال اندازه و شکل فضای اتاق شوند.

 بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانالی برسام دنبال کنید.

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 152 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 23:01

اینطور که به نظر می رسد کاربران به گلکسی S7 و S7 Edge توجه بیش از اندازه ای نشان داده اند چرا که خبر می رسد پرچمداران کنونی سامسونگ به خوبی توانسته اند در زمینه فروش، بر نسل قبلی خود چیره شوند.

فروش ۱۰ میلیون Galaxy S7 Edge و Galaxy S7 در عرض ۵ روز در چین !

Galaxy S7 Edge

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از دیجیاتو، وب سایت «سم موبایل» اکنون گزارش می دهد که بیش از ۱۰ میلیون دستگاه گلکسی جدید در کشور چین به فروش رفته است.

این در حالیست که ثبت سفارش برای این تلفن های هوشمند از تاریخ ۱۱ مارس در کشور چین انجام شده و در همین پنج روز گذشته، سامسونگ توانسته به چنین اعداد و ارقامی دست پیدا کند.

این منبع گزارش می دهد که کاربران چینی تنها از یک فروشنده به نام JD.com، تعداد ۶.۳۵ میلیون عدد گلکسی S7 و S7 Edge خریداری کرده اند. یک فروشنده دیگر به نام Suning نیز موفق به فروش ۱.۳ میلیون گلکسی اس ۷ شده در حالی که فروشندگان دیگر نظیر Gome و Lynx موجودی خود را به اتمام رسانده اند.

سم موبایل بر همین اساس نتیجه گیری می کند که فروش کهکشانی های تازه سامسونگ در همین پنج روز از مرز ۱۰ میلیون عدد گذشته. ثبت سفارش برای این موبایل ها در کشور چین، در تاریخ ۱۸ مارس به پایان می رسد و احتمال داده می شود تا دو روز آینده و رسیدن به این تاریخ، مقدار سفارشات به ۱۵ میلیون دستگاه برسد.

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 194 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 20:42

با سلام به همه دوستان خوبم و همراهان همیشگی برسام. کم کم بوی عید دارد به مشام می رسد و زمستان ۹۴ هم دیگر به نفس افتاده! این آخرین نرم افزار هفته ای است که در سال ۹۴ منتشر می شود و ما هم برای داشتن تجربه ای بهتر از استقبال سال نو، این بخش را به عکاسی اختصاص دادیم تا هم در تعطیلات عیدتان عکس های زیباتری بگیرید و هم با یک مضمون مناسب این سال را به پایان ببریم. لطفا حتما با برسام همراه باشید!

نرم افزار هفته: برترین نرم افزار های عکاسی مناسب عید!

در این که خود تلفن های همراه امکانات فوق العاده ای برای ارائه تصویری بهتر دارند، شکی نیست! اما شاید تبدیل کردن کار آماتوری دستگاه به یک شات حرفه ای چندان هم بد نباشد. در پایین با ۴ برنامه فوق العاده برای مراحل مختلف عکاسی، از گرفتن تصویر تا ادیت آن آشنا می شویم.

نرم افزار های عکاسی
این نرم افزار که ۳٫۹۹$ قیمت دارد یکی از بهترین های اندروید به شمار می رود. برخلاف دیگر اپلیکیشن ها که ادیت های از پیش تعریف شده ارائه می کنند، Camera Zoom FX هم پیشفرض ها را دارد و هم امکان شخصی سازی هر یک از آن پیشفرض ها را ارائه می کند؛ هم در فیلترها و هم در افکت ها. این نرم افزار بسیار کاربردی و مشهور است.

نرم افزار های عکاسی

همانطور که می دانید DSLR ها یک سری دوربین خاص با قابلیت های بسیار حرفه ای هستند. کاری که این برنامه به معنای حقیقی کلمه انجام می دهد، این است که تصویر شما را تا جایی که ممکن است به تصویر این دوربین ها نزدیک می کند. فاکتورهایی که این نرم افزار دست کاری می کند به ISO، وایت بالانس، گریدها و … مربوط می شود.

البته این برنامه قابلیت های دیگری مانند افکت های رنگی و GeoTagging را داراست. البته با وجود قدرت بالای این نرم افزار، همه چیز وابسته به توانایی سخت افزاری تلفن همراه شما است؛ یعنی علاوه بر سخت افزار پردازش، دوربین شما نیز باید با این برنامه سازگاری داشته باشد.

نرم افزار های عکاسی
شاید با خواندن عنوان نرم افزار تا ته مطلب را متوجه شده باشید! دنیا بدون فایل های گیف هیچ است! قابلیت این برنامه رایگان نیز این است که با دوربین همین تلفنی که در دست دارید، می توانید GIF های خود را بسازید؛ همچنین می توانید مقدار فریم ریت ها یا میزان فریم های بر هر ثانیه را نیز تعیین کنید که هم با جزئیات شده و هم حجم فایل را افزایش می دهد. اکنون می توانید از آن ها کُلاژهایی ساخته و آن ها را به اشتراک بگذارید.

نرم افزار های عکاسی
سایمرا یا کیمرا نام بهترین برنامه رایگانی است که به شخصه از آن استفاده می کنم. این برنامه از زمان استارت کار تا ارسال آن به شبکه های اجتماعی در کنار شما خواهد بود. حتی به جرئت می توانم بگویم که با این نرم افزار می توانید تا دو برابر قدرت دوربین خود تصاویر با کیفیت بگیرید.

Cymera بیش از ۱۰ میلیون دانلود داشته است و در زمره برترین نرم افزارهای عکاسی دنیا به شمار می رود.

جالب است بدانید این برنامه به طور تخصصی برای تصویر برداری از چهره ساخته شده اما در سایر حالت ها نیز اثر بخشی دارد. چندین مجموعه از ویژگی ها و فیلترها نیز در این برنامه به چشم می خورد.

این هم از برترین نرم افزار های عکاسی که برای عید ۹۵ استفاده بشوند. انشاءالله که همه مان همیشه با شادی و شادمانی تصویر برداری کنیم. در پایان اگر بخواهیم جمع بندی نهایی کنیم، اگر به دنبال یک برنامه کامل برای تصویربرداری دم دستی می گردید، از Cymera استفاده کنید، اگر خیلی تخصصی کار می کنید و دوربین تان هم قدرت دارد می توانید از DSLR Camera Pro استفاده کنید. اگر هم که نه، فقط گه گداری عکاسی می کنید از Camera ZOOM FX و Cymera به صورت اشتراکی استفاده کنید.

هر گاه هم که خواستید تصاویر متحرک زیبا تهیه کنید، به جای ویدئو گرفتن و تبدیل آن به GIF می توانید مستقیما از GIF Camera استفاده کرده و لحظات خود را با تصاویر پویا به یاد ماندنی کنید.

در آخر هم تحویل سال جدید را پیشاپیش تبریک می گویم و آرزو می کنم سالی سرشار از سرور، شادمانی و موفقیت برای همه مان باشد.

امیدواریم از مطالعه این نوشته لذت برده باشید

 بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانالی برسام دنبال کنید.

منبع: AndroidAuthority

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 204 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 20:42

باز هم سال نو و بهاری نو از راه رسید. عید نزدیک شده و فصل تعطیلات در چند قدمی ماست. تعطیلات فرصت خوبی است تا خستگی کارهای یک سالمان را در کنیم و زمانی را به تفریح و شادی در کنار خانواده یا به سفر و گشت و گذار بگذرانیم. اما امسال، برسام برنامه‌ی ویژه‌ای برای تعطیلات عید دارد!

در نوروز ۹۵ با برسام باشید!

نوروز 95

از دوم تا سیزدهم فروردین،‌ هر روز با بسته های نوروزی برسام همراه باشید و از اطلاعات و اخبار،‌ مسابقات و نظرسنجی‌ها، و مهم‌تر از همه جوایز عیدانه‌ی برسام لذت ببرید.

قرار ما دوم تا سیزدهم فروردین ۱۳۹۵، همین‌جا، در پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام!

 بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانال برسام دنبال کنید.

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 175 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 20:42

مک، یا بهتر بگویم نوه مکینتاش بزرگ، با وجود سن کمی که دارد، دارای ژرفای بزرگ و قابل تاملی نیز هست. شاید خیلی چیزها راجع به Mac بدانید اما با این نوشته از برسام همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر به حقایق جذابی دست پیدا کنیم که برخی از آن ها تا کنون فاش نشده است! برخی از آن ها ۲۰ سال است که با شمایند اما آن ها را نمی شناسید!

۹+۱ دانستی بسیار جذاب از Mac که کمتر می دانید!

Mac

OS X را چه طور تلفظ می کنید؟

Mac

سیستم عامل جدید Mac به او اس ایکس معروف شده است، در صورتی که باید آن را او اس تن نامید! چرا؟ چون X در زبان رومی معادل عدد ۱۰ است! پس از انتشار نسخه های گوناگون از سیستم عامل های مک، ۱۰٫۹، ۱۰٫۱۱ و آخرین آن El Capitan تصمیم بر آن شد تا این نام برای آن انتخاب شود. برای صحت آن می توانید Terminal app را باز کرده Say os x را نوشته و اینتر را بزنید تا با گوش های خود تلفظ آن را بشنوید!

Timestamp دانلود های کامل نشده را یک بار چک کنید!

http://barsam.irMac

آیا تا به حال مهر های زمانی یا تایم استمپ های ساخت و اصلاح را در دانلودهای کامل نشده دیده اید؟ به آن جا بروید و به تاریخ آن نگاهی بیندازید. آن ها ۲۴ ژانویه ۱۹۸۴ یعنی زمانی را که استیو جابز از اولین مکینتاش رونمایی کرد نشان می دهند.

با افکت پنهان مینیمایز آیکن ها آشنا شوید

حتما می دانید که برای مینیمایز کردن آیکن های داک می توانید از افکت های Genie و Scale استفاده کنید (بدین منظور به System Preferences > Dock بروید). اما آیا می دانستید افکت سومی هم وجود دارد؟ این افکت Suck نامیده می شود و باید از طریق ترمینال فعال شود.
در ابتدا بخشی از کد را درون پنجره ترمینال تایپ کرده و اینتر بزنید.

defaults write com.apple.dock mineffect -string suck

اکنون Dock را ببندید:

killall -KILL Dock

همچنین می توانید Activity Monitor را باز کرده و داک را مجبور به بسته شدن کنید. اکنون داک به طور خودکار ری استارت خواهد شد و دفعه بعد برای مینیمایز کردن یک آیکن از داک، افکت Suck را در عمل خواهید دید.

در هنگام انجام این کار، بد نیست سری به دیگر دستورات Terminal برای شخصی سازی داک هم بزنید.

رویدادهایی که حتی OS X هم از آن خبر ندارد!

Mac

نرمینال را باز کرده و دستور زیر را در cat تایپ کنید.

/usr/share/calendar/calendar.history

پس از فشردن Enter لیستی طولانی از رویداد های تاریخی مرتبط با هر روز از سال را مشاهده خواهید کرد. کاملا آموزشی است اما نه برای ما ایرانیان عید نوروزی!

کیبورد اصلی مکینتاش چندین کلمه را جا انداخته بود!

هیچ گاه فکرش را هم نمی توانید بکنید که چنین دکمه های مهمی از قلم افتاده باشند… دکمه های پیکان نما یا Arrow Keys! کیبورد اصلی Mac هیچ کدام را نداشت. البته به خاطر حواس پرتی هم نبود، استیو جابز چنین کرد چون می خواست افراد از کار با ماوس احساس راحتی بیشتری داشته باشند و توسعه دهندگان نرم افزاری و طراحان را وادار به ساخت نرم افزار هایی کند که بیش از استفاده دستوری خطی از رابط کاربری گرافیکی نیز بهره ببرند.

این هم نوعی اش است دیگر!

پیش از سافاری، اپل از مرورگر رقیب استفاده می کرد!

شاید تا همین چند لحظه پیش هم فکر می کردید از اول Safari مرورگر پیش فرض اپل بود. نه! شاید باورتان نشود اگر بهتان بگویم که از سال ۱۹۹۸ تا سال ۲۰۰۳ طی یک قرارداد پنج ساله میان اپل و مایکروسافت مرورگر پیشفرض مک Inteet Explorer بود و سافاری تنها حدود یک دهه است که چنین سمتی را پذیرفته است! پیش از IE هم، اپل از Netscape Navigator و Cyberdog بهره می برد، خدایشان هر سه را بیامرزذ!

مک شما، روان درمان گر شماست!

Mac

حتی اگر خیلی بی حوصله هم باشید اما کمی زبان انگلیسی بلد باشید، روان درمان گر Mac به کمک شما خواهد آمد. آن وقت رایانه بی جان شما به یک فرد زنده تبدیل خواهد شد. برای شروع اپ ترمینال را باز کرده و گام های زیر را طی کنید:

  •  emacs را تایپ کرده و اینتر بزنید
  • shift+esc را فشرده و سپس x را بزنید
  • doctor را تایپ کرده و Enter کنید

اکنون دکتر روان درمان گر در خدمت شماست! هم باعث شادی شما شده و هم کمی تفریح ایجاد می کند! امتحان کنید.

البته این ویژگی مختص Mac نیست، بلکه ویرایشگر متن GNU Emacs هم این قابلیت را داراست.

کدام محصول Microsoft ابتدا برای مک ارائه شد؟

Micorosoft Excel! جالب است نه؟ اولین نسخه از Excel در سپتامبر ۱۹۸۷ دو سال پیش از ارائه در ویندوز برای اولین بار برای مک عرضه شد. یعنی مایکروسافت حتی اپل را از ویندوز خود بیشتر دوست داشت!

اولین مک پورتابل بسیار سنگین بود

شاید باورتان نشود اما اولین مک ۱۶ پوند معادل ۷٫۲ کیلوگرم وزن داشت (نیمی از پول آن برای پلاستیک و آهن آن گویا گرفته می شد!) تقریبا ۱۰ پوند سنگین تر از مک بوک پرو ۱۷ اینجی که اپل آن را در سال ۲۰۱۲ حذف کرد. اکنون سنگین ترین مک قابل حمل مک بوک پرو ۱۵ اینچی است که ۴٫۵ پوند معادل ۲ کیلوگرم وزن دارد.

Cheetah اولین OS X Cat بود

Mac

پیش از El Capitan، Yosemite و Mavericks، سیستم عامل OS X نام کد های خود را از گربه سانان بزرگ نظیر Cheetah می گرفت که نسخه ۱۰ آن نامیده شد.  پس از چیتا، پوما، جگوار، پنتر، تایگر، لئوپارد، اسنو لئوپارد، لایون و مائنتن لایون نیز به ترتیب در جایگاه خود قرار گرفتند. در ضمن، El Capitan نام یک ضخره تماما عمودی است که در جوزمیت قرار دارد نه یک کشتی گیر!

این هم از ۱۰ یا بهتر بگم ۹+۱ دانستنی راجع به Mac ، امیدواریم از مطالعه آن لذت برده باشید. شما از کدام یک بیشتر استقبال کردید؟ آیا مورد دیگری هم هست که از قلم افتاده باشد؟ آن را حتما با ما به اشتراک بگذارید

منبع: MakeUseOf

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 188 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 14:31

علاقه مندن به محصولات کمپانی مایکروسافت و بویژه پلتفرم ویندوز حتماً به یاد دارند که چندی پیش، این ابرکمپانی نرم افزاری جهان، اوایل سال میلادی جاری را زمان عرضه رسمی سیستم عامل ویندوز ۱۰ موبایل تعیین کرده بود.

۲۷ اسفند زمان عرضه Windows 10 تعیین شد!

Windows 10

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از تک شات، از آن جایی که زمان دقیق این بروزرسانی مشخص نشده بود، تا به امروز شایعات و خبرهای زیادی در این خصوص به بیرون درز کرده بود که خوشبختانه بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده، تاریخ ۱۷ مارس یعنی امروز برای عرضه این نسخه از پلتفرم ویندوز موبایل تعیین شده است.

به گفته این منبع آشنا به برنامه های مایکروسافت، این کمپانی عرضه این بروزرسانی را از امروز آغاز خواهد کرد و برخی مدل های نوکیا و لومیا از قبیل لومیا ۱۵۲۰، لومیا ۹۳۰، لومیا ۷۳۵، لومیا ۸۳۰، لومیا ۶۳۵ و لومیا ۵۳۵ به ویندوز ۱۰ موبایل آپدیت خواهند شد.

اگر نیم نگاهی به گذشته بیاندازیم، قرار بر این بود که در ماه دسامبر سال گذشته، این بروزرسانی برای کاربران برخی گوشی های ویندوزفونی که اسمارت فون آن ها از این پلتفرم پشتیبانی می کرد، ارسال شود اما بنا به دلایلی به تعویق افتاد. طولی نکشید که باری دیگر زمزمه هایی مبنی بر عرضه این نسخه از پلتفرم ویندوز در ماه فوریه در فضای رسانه ای منتشر شد که این بار هم، این اتفاق نیفتاد.

تا این که امروز، این منبع آگاه اطلاعات دقیقی را در این خصوص منتشر کرد و امروز را زمان عرضه رسمی ویندوز ۱۰ موبایل برای کاربران خوش شانس گوشی های ویندوزفونی اعلام کرد.

البته هنوز این خبر واکنشی را از سوی مسئولین مایکروسافت به دنبال نداشته است، اما پی بردن به صحت و یا نادرستی این خبر تنها چند ساعت زمان خواهد برد و باید منتظر ماند و دید که آیا بالاخره مایکروسافت به انتظار چندین ماهه کاربران پایان خواهد داد یا خیر.

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 163 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 14:31

حافظه داخلی آیفون ۷ ، جانشین آیفون ۶ اس به احتمال زیاد از آیفون های قدیمی بیشتر است.

افزایش حافظه داخلی iPhone 7 !

حافظه داخلی iPhone 7

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از Techera، به دنبال گزارشی در ماه ژانویه، که اشاره می کرد به احتمال زیاد حافظه داخلی آیفون ۷ ، با فضای ۲۵۶ گیگابایتی همراه خواهد بود، وب سایت ایتالیایی HDblog (به نقل از مک رومر) تصویر یک تراشه حافظه فلش ۲۵۶ گیگابایتی جدید از SANDISK را به اشتراک گذاشت که ممکن است در نسل بعدی گوشی های هوشمند، مانند آی فون ۷ تعبیه شود.تراشه فلش ۲۵۶ گیگابایتی سن دیسک را نشان می دهد که در بالای تراشه های ۶۴ گیگابایتی قدیمی تر و بزرگتر قرار گرفته است.

تصویر بالا تراشه فلش ۲۵۶ گیگابایتی سن دیسک را نشان می دهد که در بالای تراشه های ۶۴ گیگابایتی قدیمی تر و بزرگتر قرار گرفته است.

با توجه به اینکه ظرفیت ذخیره سازی تراشه کوچکتر، چهار برابر بیشتر از تراشه بزرگتر است، این تصویر قانون مور را به نمایش می گذارد، که بیان می کند تعداد ترانزیستورها در یک مدار و در نتیجه، به طور کلی قدرت پردازش یک کامپیوتر تقریبا هر دو سال، دو برابر شده است، باید شرکت هایی مانند شرکت سن دیسک، چیپ ستی ایجاد کنند که در مقایسه با مدل های قدیمی تر، قوی تر و همچنین کوچکتر باشد.

سایت مک رومر اشاره می کند که اپل تراشه های فلش سن دیسک را در مدل قبلی آی فون، مانند آیفون ۶ و ۶ پلاس استفاده کرده است. اما صرف نظر از اینکه کدام شرکت این تراشه ی حافظه را تولید کرده، اندازه ی این تراشه باید کوچک شود. با توجه به اینکه گزارش شده که اپل در تلاش است تا ضخامت آیفون را میلی متر کند، تنها راه برای باریک کردن ضخامت گوشی، استفاده از تراشه های کوچکتر، برای جبران استفاده از باتری بزرگ، است.

در واقع اگر اپل یک نسخه از آیفون با فضای ذخیره سازی ۲۵۶ گیگابایتی، معرفی کند، باید امیدوار بود که این شرکت در نهایت، نسخه ی آیفون ۱۶ گیگابایتی را از مدل های خود حذف کند. فضای ۱۶ گیگابایتی، برای لذت بردن از آنچه آی فون ارائه می دهد، بسیار کم است، به ویژه در شرایطی که برنامه ها، موسیقی و تمام پیام های متنی فضای گوشی را پر می کند. بنابراین، در حالی که میزان فضای ذخیره سازی بیشتر، برای گوشی های موبایل عالی است، این مورد هم که اپل تمام تنظیمات ذخیره سازی را تغییر دهد، جالب خواهد بود.

علاوه بر فضای حافظه داخلی آیفون ۷ ، در حال انتظار شایعات از تغییرات بسیار دیگری، از جمله یک طراحی جدید، معماری جدید دوربین ها، و چند تغییر دیگر در آی فون ۷ می گویند. حتی ممکن است جک هدفون حذف شود. دیروز یک تصویر از قاب پشتی آیفون ۷ فاش شد که وچود دوربین دوگانه و حذف شدن خطوط آنت را در قاب پشتی نشان می داد. در ماه سپتامبر زمانی که در حال انتظاریم تا اپل آیفون ۷ را معرفی کند، اطلاعات بیشتر و رسمی تری از این پرچمدار دریافت خواهیم کرد. در این میان، انتظار می رود اپل یکی دیگر از آیفون های جدید خود، به نام آیفون SE را بسیار زودتر، معرفی کند. اپل یک رویداد برنامه ریزی شده برای اول فروردین دارد که در آن انتظار دیدن یک آیفون ۴ اینچی جدید و آی پد جدید را در میان دیگر محصولات، داریم.

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 178 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 14:31

مدیران HTC چند سالی است که با بکارگیری تکنولوژی Ultra Pixel به دنبال جلب نظر علاقمندان دوربین به پرچمداران خود هستند اما حداقل در فروش One M7 و One M8 که این تکنولوژی تاثیر چندانی نداشته است اما حالا HTC 10 …

دوربین HTC 10 تجربه‌ای خارق‌العاده برای کاربران دارد!

دوربین HTC 10

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از جی اس ام، برند تایوانی HTC به زودی پرچمدار خود که پیش از این با نام HTC M10 یا HTC Perfume شناخته می‌شد را معرفی خواهد کرد؛ اکنون یک سال از رونمایی HTC One M9 پرچمدار پیشین گذشته و این کمپانی با شوق فراوان از ویژگی‌های HTC 10 پرده‌برداری می‌کند.

اچ‌تی‌سی معتقد است محصول جدیدش را به بهترین دوربین پشت (اصلی) و جلو (سلفی) جهان مجهز کرده است که در مقایسه‌های پس از رونمایی میان HTC 10 و پرچمدارانی مثل iPhone 6s Plus و Galaxy S6 این ادعا می‌تواند برای مدیران تبلیغاتی این برند گران تمام شود!

البته این اولین‌بار نیست که یکی از مدیران HTC مدعی چنین دوربین فوق‌العاده‌ای شده زیرا چند هفته پیش نیز یکی دیگر از عوامل مرتبط با این برند ادعا کرده بود که دوربین HTC 10 تجربه‌ای خارق‌العاده را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد. اگر برخی شایعات درست باشند، دوربین اصلی این گوشی به سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی با تکنولوژی UltraPixel مجهز خواهد شد که پیش از این نیز در پرچمداران تایوانی‌ها حضور داشته است؛ البته مشخصات دوربین جلو همچنان بر همگان پوشیده است.

این موضوع که اچ‌تی‌سی ادعای وجود یک دوربین کلاس اول در پرچمدارش را کرده جزئیاتی از آن را برای ما افشا نمی‌کند اما امیدواریم دوربین UltraPixel جدید از دوربین‌های مشابه ۴ مگاپیکسلی موجود در One M7 و One M8 به HTC 10 ارث نرسیده باشد؛ دوربین‌های UltraPixel که در پرچمداران پیشین HTC بکار رفته بودند نه تنها بهترین نبوده بلکه با اسمارت‌فون‌های رقیب نیز قابل مقایسه نیستند اما احتمالا مدیران برند از این شکست درس گرفته و یک سورپرایز برای کاربران خواهند داشت!

جدای از مبحث دوربین‌ها، مشخصات سخت‌افزاری احتمالی HTC 10 می‌توانند نمایشگر ۵٫۱ اینچی با کیفیت QHD، پردازنده Snapdragon 820، فضای رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی باشند؛ علاوه بر این از جمله ویژگی‌های جانبی می‌توان به سنسور تشخیص اثر انگشت، اندروید مارشملو با رابط کاربری اختصاصی Sense 8.0 UI و طراحی تلفیقی از One A9 و One M9 اشاره کرد. رونمایی از HTC 10 به ۳۱ فروردین موکول شده که احتمالا همزمان روانه بازار نیز خواهد شد.

نظر شما درباره این پرچمدار چیست؟ آیا HTC 10‌ می‌تواند راه نجات این کمپانی از بحران‌های سال‌های گذشته باشد؟ به نظر شما دلیل شکست‌های پیاپی HTC در فروش پرچمدارانش چیست؟!

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 178 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 19:57

با توجه به سود کلانی که اپل از فروش گجت‌های خود بدست آورده و محبوبیت بالای محصولات این کمپانی، جای تعجب نیست که ارزشمندترین برند باشد! گوگل نیز با شکست سامسونگ به جایگاه دوم پرتاب شد…

باارزش ترین برندها کدامند؟

باارزش ترین برندها

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از جی اس ام، ارزش برند یک فاکتور فوق‌العاده مهم برای مدیران کمپانی‌ها به حساب می‌آید؛ اگر چه در ظاهر سود مستقیمی برای صاحب برند نداشته یا شاید بصورت مستقیم روی فروش محصولات تاثیر چندانی نداشته باشد؛ لیکن در نظر داشته باشید که ارزش برند نشان‌دهنده قدرت آن کمپانی در بازار جهانی و میزان اعتماد مشتریان به آن است که Apple سال‌هاست جایگاه اول را در این رتبه‌بندی تصاحب کرده است. در حالی که برند Apple با اختلاف نسبتا زیادی از Google جلو است، بررسی آمارها نشان می‌دهد که هیچ علاقه‌ای به از دست دادن جایگاه خود نداشته و همچنان رو به رشد حرکت می‌کند!

باارزش ترین برندها

برند گوگل پس از تلفیق در گروه Alphabet توانست پس از چهار سال کش‌مکش با سامسونگ از سال ۲۰۱۲، بالاخره در سال ۲۰۱۶ جایگاه دوم را تصاحب کرده و غول کره‌ای را در جایگاه سوم زمین‌گیر کند. در سال‌های اخیر سامسونگ رشد قابل توجهی نداشته و ارزش آن تنها نصف ارزش برند اپل تعیین شده که اختلاف فاحشی برای این دو برند رقیب بحساب می‌آید.

باارزش ترین برندها

علاوه بر گوگل، برند Amazon نیز با رشد خیره‌کننده ۲۴ درصدی، رقیبانی همچون Microsoft و اپراتورهای امریکایی Verizon و AT&T را قاطعانه پشت سر گذاشته و رتبه چهارم را با اقتدار از آن خود کرد. اپراتور دیگری که به تازگی وارد ۱۰ رتبه اول شده و هم‌اکنون رتبه نهم را به خود اختصاصی داده اپراتور چینی China Mobile است؛ برند‌های چینی تا چند سال گذشته برای غربی‌ها کاملا ناشناس بودند اما بازاریابی حرفه‌ای و قیمت‌های مناسب توانست نظر غرب‌نشین‌ها را نیز به برند‌های چینی جلب کند.

شبکه اجتماعی فیسبوک نیز اگرچه جزو ۱۰ برند ارزشمند نیست اما با رشدی ۵۰۰ درصدی از سال ۲۰۱۳ توانسته جایگاه ۱۸ را به خود اختصاص دهد که پیشرفتی عظیم برای زاکربرگ و هم‌تیمی‌هایش محسوب می‌شود.

جالب‌ترین نکته‌ای که در این دسته‌بندی به چشم می‌خورد حضور چشمگیر کمپانی‌های تکنولوژی‌محور در صدر پر‌ارزش‌ترین برند‌های جهان است؛ اگر دقت داشته باشید در ده تای اول بجز Walmart و Wells Fargo که به ترتیب در زمینه فروشگاه و بانکداری فعالیت می‌کنند، ۸ تای دیگر برند‌های تکنولوژی‌محور هستند؛ برند‌های نفتی، راه‌سازی، خودروسازی و این قبیل کمپانی‌ها که مشتریان فراوانی داشته و شرکت‌های عظیمی دارند هیچ جایگاهی در ۱۰ رتبه اول نداشته‌اند!

نکته جالب دیگر اینکه از ۱۰ برند برتر ۸ تای آن‌ها متعلق به ایالات متحده هستند و فقط دو کمپانی Samsung و China Mobile متعلق به شرق و کشور‌های کره‌جنوبی و چین بوده‌اند!

 بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانال ی برسام دنبال کنید.

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 189 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 18:10

گوگل با عرضه زودهنگام پیش‌نمایش اندروید N ویژه توسعه‌دهندگان تا حد بسیار زیادی تعجب همگان را برانگیخت. این نسخه آزمایشی در حالی در اختیار همگان قرار گرفت که کنفرانس گوگل I/O حداقل دو ماه دیگر برگزار می‌شود. برای دسترسی به این نسخه آزمایشی ابتدا باید به برنامه اندروید بتا محلق شوید. اما سؤال اصلی این است که نسخه آزمایشی اندروید N چه قابلیت‌هایی در اختیار کاربران قرار می‌دهد؟

چرا Android N از مارشمالو بهتر است؟

Android N

در حالی که گوگل تنها دو ویژگی تقسیم صفحه‌نمایش و بهبود وضعیت نمایش اعلان‌ها را به صورت برجسته مورد توجه قرار داده است، اما واقعیت این است که به‌روزرسانی‌های بسیاری همچون تنظیمات و ویژگی‌های جدید به اندروید جدید افزوده شده‌اند. در حالی که بسیاری از این قابلیت‌های اندروید N در مارشمالو نیز وجود داشتند، اما در اندروید N آن‌ها تجربه کاربری خوشایندتری ارائه می‌کنند. در اینجا ما به برخی از بهترین ویژگی‌هایی که در نسخه آزمایشی وجود دارند اشاره می‌کنیم، اما امیدوار هستیم این ویژگی‌ها در نسخه نهایی نیز وجود داشته باشند.

تقسیم صفحه‌نمایش

Android N

هر چند تقسیم صفحه‌نمایش اولین بار در قالب یک تنظیم مخفی در پیش‌نمایش مارشمالو ظاهر شد، اما این‌بار به نظر می‌رسد این ویژگی از همان ابتدا در معرض دید کاربران قرار گرفته است. این ویژگی به اندازه‌ای جالب است که می‌توان مقاله‌ای برای آن آماده کرد. دو روش برای فعال‌سازی این ویژگی وجود دارد، در روش اول کافی است دکمه Recents را پایین نگه دارید یا می‌توانید درون نمای Recents برنامه‌ای را به بالا یا پایین صفحه‌نمایش بکشید. گوگل می‌گوید، طراحان باید کدهای جدیدی برای هماهنگ‌سازی برنامه‌‌های خود با این ویژگی آماده کنند.

به‌طوری که برنامه‌‌های آن‌ها در زمان تغییر اندازه رفتاری متناسب با این ویژگی داشته باشد. ( این کدها می‌توانند عناصر را به مکان‌های جدیدی انتقال دهند یا می‌توانند اقدام به ساخت دوباره عناصر کنند.) بدون شک این ویژگی‌ تجربه کاربری خوشایندی برای کاربران به همراه خواهد آورد. همچنین در مقایسه با نمونه مورد استفاده در دستگاه‌های سامسونگ و ال‌جی روان‌تر کار خواهد کرد.

اگر برنامه‌ای فاقد کدهای لازم برای هماهنگ شدن با این قابلیت باشد، Split-screen به شما هشدار خواهد داد که برنامه مورد استفاده قابلیت به‌کارگیری این ویژگی را ندارد. اما بدون شک این ویژگی برای دارندگان تبلت‌های اندرویدی یک ویژگی بسیار ارزشمند به شمار می‌رود.

اعلان‌های قدرتمند و غنی‌تر

Android N

اعلان‌ها در اندروید N از قدرت بیشتری برخوردار خواهند بود. گذشته از شکل ظاهری آن‌ها که شکیل‌تر شده است، آن‌ها به شیوه بهینه شده‌ای از فضای سفید استفاده می‌کنند. در اندروید N با استفاده از سمت راست اعلان‌ها توانایی پاسخ‌گویی به پیام‌ها را خواهید داشت.

اعلان‌های متعددی که از سوی یک برنامه تولید می‌شوند اکنون به صورت دسته‌ای به کاربر نشان داده می‌شوند. به‌طوری که برای مشاهده هر یک از اعلان‌ها کافی است، از روش قدیمی دو انگشتی یا فشار دکمه پیکان جدیدی که برای این منظور در نظر گرفته شده است، استفاده کنید. به نظر می‌رسد، روش دوم کمی برای افرادی که از قابلیت دو انگشتی اطلاعی ندارند راحت‌تر باشد.

Android N

این قابلیت به ویژه برای برنامه‌هایی نظیر جی‌میل کاربرد دارد. مکانی که در آن نه تنها توانایی مشاهده ایمیل‌های خوانده نشده را دارید، بلکه توانایی مشاهده پیش‌نمایشی مجزا از هر ایمیل را نیز دارید. ما هنوز درباره محدودیت‌های این روش ارائه اطلاعات به کاربر آگاهی کاملی نداریم، اما در آزمایشی که انجام دادیم؛ توانستیم هشت ایمیل مجزا از هم را از طریق منوی اعلان‌ها مشاهده کنیم. با این حال، اگر انگشت خود را به صورت نصفه به سمت راست صفحه بکشید، به کنترل‌های اعلان مواردی همچون مسدود کردن نمایش اعلان‌های یک برنامه یا تغییر اولویت برنامه دسترسی خواهید داشت.

ده‌ها تنظیم مختلف ویژه رابط کاربری

Android N

شاید شما هم با من هم عقیده باشید، آیکن‌های کوچکی که نوار وضعیت را پر کرده‌اند آزاردهنده هستند. به‌طوری که فضای کمی برای نمایش اعلان‌ها باقی گذارده‌اند. اما اندروید N به شما این توانایی را می‌دهد تا همه آن‌ها را سفارشی کنید. این سفارشی‌سازی مربوط به آیکن‌های بلوتوث، ولوم صدا، وای‌فای، داده‌های سلولی، وضعیت هواپیما، هشدار و… می‌شود.

اما تغییرات در System UI Tuner فراتر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. برای دسترسی به System UI Tuner پایین‌تر از تنظیمات سریع (Quick Settings) سمبل چرخ دنده را برای چند ثانیه نگه دارید. این‌کار گزینه‌های System UI Tuner که در منوی اصلی تنظیمات قرار دارند را به شما نشان می‌دهند.

Android N

اما این گزینه‌ها چه توانایی‌هایی در اختیار کاربران قرار می‌دهد؟

Auto-rotate screen

این گزینه برای نمایش یا عدم نمایش آیکن چرخش در سمت راست نوار وضعیت مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر auto-rotate را در بخش تنظیمات سریع (Quick Settings) فعال کنید، آیکن آن نشان داده نمی‌شود. اما اگر این گزینه را غیر فعال کنید، زمانی که دستگاه خود را به صورت عمودی قرار دهید، آیکن آن به نمایش در می‌آید. اگر System UI Tuner غیر فعال شود، این گزینه به هیچ شکلی نشان داده نمی‌شود.

Headset

زمانی که این گزینه فعال باشد، آیکن headset در سمت راست نوار وضعیت به نمایش در می‌آید. اگر هدفون یا هندزفری را به دستگاه خود متصل کنید، آیکن آن در سمت راست نوار وضعیت به نمایش در می‌آید. اما نکته عجیبی در خصوص این گزینه وجود دارد. زمانی‌که از یک هدست بلوتوث استاندارد استفاده کنید، این آیکن به نمایش در نیامده و خود آیکن بلوتوث به شما نشان داده می‌شود.

Work profile

فعال یا غیر فعال کردن این گزینه ممکن است در ارتباط با پروفایل امنیتی محیط کاری شما بر مبنای نزدیکی محل کار باشد. متأسفانه در نسخه پیش‌نمایش کارکرد آن هنوز به درستی مشخص نیست.

Volume

این گزینه آیکن مربوط به لرزش و هشدار دستگاه را در نوار وضعیت پدیدار می‌سازد. اگر وضعیت صدا فعال باشد، این آیکن‌ها نشان داده نمی‌شوند.

Battery

اندروید N امکان اضافه کردن درصد به آیکن باتری را امکان‌پذیر می‌سازد. این گزینه سه وضعیت نمایش درصد باتری در حال شارژ، نمایش همیشگی درصد باتری و گزینه‌ای برای پنهان ساختن آیکن باتری را در خود جای داده است.

Time

در این بخش نیز سه گزینه در اختیار کاربران قرار دارد. نمایش ساعت استاندارد همراه با ساعت و دقیقه، گزینه توسعه یافته که ثانیه‌شمار را نشان می‌‌دهد و گزینه آخر که ساعت را نمایش نمی‌دهد.

Cast، Hotspot، Bluetooth، Do Not Disturb، Wi-Fi، Etheet، Cellular Data، Airplane Mode و Alarm

همه این گزینه‌ها به سادگی برای نمایش یا عدم نمایش آیکن‌های مربوطه مورد استفاده قرار می‌گیرند. به‌طور پیش‌فرض همه آن‌ها فعال هستند. اگر همه این گزینه‌ها را غیر فعال کنید یک نوار وضعیت کاملا خالی در اختیار خواهید داشت.

system UI Tuner همچنین به شما اجازه کالیبره کردن رنگ صفحه را می‌دهد. این ویژگی به شما این توانایی را می‌دهد تا گرمی یا سردی رنگ‌ صفحه را تنظیم کنید.

Android N

این ویژگی به ویژه زمانی مفید است که به دنبال هماهنگ کردن رنگ صفحه‌نمایش با صفحه لپ‌تاپ خود باشید.

وضعیت شبانه (Night Mode)

Android N

شاید بهترین گزینه قرار گرفته در System UI Tuner ویژگی نمایش شبانه باشد. این ویژگی اولین بار در پیش‌نمایش مارشمالو در معرض دید کاربران قرار گرفت. اما این احتمال وجود دارد که وضعیت Night این مرتبه یکی از بخش‌های اصلی اندروید N شود. در این بخش سه گزینه وجود دارد. اولین گزینه برای سوییچ کردن UI به یک رابط کاربری تیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به نظر می‌رسد، این تم بیشتر روی منوی Settings تأثیرگذار است. گزینه دوم قابلیتی شبیه به f.lux (قابلیتی که در iOS.9.3 وجود دارد) را فعال می‌‌سازد که شامل یک رنگ نارنجی است که برای فیلتر کردن موج‌های نور آبی و همچنین تنظیم روشنایی بر اساس زمانی از روز مورد استفاده قرار می‌گیرد. سومین گزینه برای فعال‌سازی Night Mode است. البته برای دسترسی سریع به این گزینه می‌توانید از بخش تنظیمات سریع نیز استفاده کنید.

DPI Scaling

Android N

DPI Scaling ویژگی کاربردی دیگری است که در ارتباط با بزرگ نمایی یا کوچک نمایی عناصر صفحه نمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حالی که اندروید در گذشته به کاربران این توانایی را می‌داد تا اندازه متن را از طریق دستگاه‌ خود تغییر دهند، Dpi Scaling بسیار بسیار کاربردی‌تر از گذشته این توانایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

به‌طوری که روی کل رابط کاربری تأثیرگذار است. اگر سطح بینایی شما ضعیف است، برای مشاهده راحت‌تر عناصر توانایی بزرگ کردن آن‌ها را دارید. اگر بینایی خوبی دارید و تمایل دارید عناصر به گونه‌ای تنظیم شوند که اطلاعات به درستی روی صفحه‌نمایش ظاهر شوند ممکن است از این گزینه برای کوچک‌تر کردن اندازه عناصر استفاده کنید. این گزینه به ویژه زمانی مفید است که از قابلیت تقسیم صفحه استفاده کرده باشید. به‌طوری که به شما اجازه می‌دهد آیکن‌ها را به درستی در صفحه قرار دهید.

اطلاعات اورژانسی

Android N

اندروید N تمایل دارد شما در ایمنی قرار داشته باشید. زمانی که شخصی سعی می‌کند از دستگاه شما استفاده کند، در حالی که دستگاه شما قفل است، دکمه‌ای به نام Emergency در پایین صفحه پدیدار می‌شود. این دکمه برای شماره‌گیری و برقراری تماس با واحد پلیس یا مخاطب دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این قابلیت در نسخه‌های قبلی اندروید نیز وجود داشتند، اما اندروید N همراه با یک دکمه Emergency Info که برای ارائه اطلاعات مهم مورد استفاده قرار می‌گیرد در اختیار کاربران قرار گرفته است. ممکن است این یک ویژگی کوچک به نظر برسد، اما باور کنید، می‌تواند زندگی شما را نجات دهد. شما توانایی اضافه کردن جزییاتی شبیه به آدرس، حساسیت‌ها، گروه خون، سوابق پزشکی، شماره تماس اضطراری و سایر اطلاعات را در آن دارید. اطلاعاتی که در مواقع ضروری به تیم واکنش کمک می‌کنند.

Quick App ترکیبی همانند Alt+Tab ویژه اندروید

Android N

شاید این ویژگی برای شما نیز جالب باشد. با دوبار فشار دکمه Recents به سرعت به آخرین برنامه‌ای که در آن بوده‌اید، سوییچ می‌کنید. اگر دو مرتبه این دکمه را لمس کنید به وضعیت قبلی باز می‌گردید. این گزینه دقیقا عملکردی شبیه به Alt+Tab در کامپیوترهای شخصی دارد. این گزینه به اندازه‌ای کاربردی است که بتواند بسیاری را ترغیب سازد که پیش‌نمایش اندروید N را مورد استفاده قرار دهند. بدون شک شما نیز از این قابلیت در آینده استفاده خواهید کرد.

More Informative Settings

Android N

گوگل با به‌روزرسانی که در منوی Settings انجام داده است، در نظر دارد شما را از دست کلیک‌های مکرر خلاص کند. در ابتدا ممکن است همه چیز عجیب و غریب به نظر برسند. زمانی که Settings را باز می‌کنید، ممکن است پیشنهادی در بالای منو به شما نشان داده شود. به‌طور مثال به شما پیشنهاد کند در راستای سفارشی‌سازی دستگاه خود تصویر پس‌زمینه را عوض کنید. هنوز به درستی مشخص نیست گوگل بر مبنای چه ایده‌ای قابلیت ارائه پیشنهادات را در اندروید N افزوده است. این احتمال وجود دارد که بعضی از کاربران هیچ‌گاه به پیشنهادات ارائه شده در این قسمت توجه نکنند. در پایین این قسمت در زیر هر گزینه اطلاعات مرتبط با آن گزینه نشان داده می‌‌شود، به‌طور مثال از چه میزان فضای ذخیره‌سازی یا حافظه اصلی استفاده کرده‌اید. بدون آن‌که برای آگاهی از چنین اطلاعاتی نیاز باشد؛ کار اضافی انجام دهید. نکته دیگر آن‌که، اکنون به فهرست کاملی از تنظیمات دسترسی خواهید داشت، برای این منظور کافی است انگشت خود را از سمت چپ صفحه به سمت راست کشیده یا منوی همبرگری که در سمت چپ صفحه قرار دارد را لمس کنید.

عدم نیاز به ویژگی بهینه‌سازی بعد از یک به‌روزرسانی، با هدف افزایش سرعت نصب برنامه‌ها

گوگل سرانجام ویژگی آزار دهنده Optimizing Apps که بعد از به‌روزرسانی اسمارت‌فون انجام می‌شد را کنار گذاشت. به‌طوری که اکنون می‌توانید این پیش‌نمایش را سریع‌تر از قبل نصب کنید. آن‌چنان که اندروید پلیس اشاره کرده است، این تغییر بدان معنا است که برنامه‌های گوگل پلی استور بسیار بسیار سریع نصب خواهند شد. به‌طور میانگین مارشمالو برای نصب و بهینه‌سازی برنامه‌های بزرگ به چند دقیقه زمان نیاز دارد. اما در اندروید N در مدت زمان چند ثانیه برنامه‌ها نصب می‌شوند. بدون شک این یک تجربه خوشایند خواهد بود.

Custom Quick Settings Tiles

Android N

منو دسترسی سریع Quick Settings تعدادی تغییر به خود دیده است. قابل توجه‌ترین آن‌ها این است که اکنون دسترسی به پنج تنظیم زمانی که اعلان را به پایین می‌کشید در اختیارتان قرار می‌گیرد. زمانی که اعلان‌ها به سمت پایین کشیده می‌شوند، توانایی مشاهده کاشی‌های تنظیمات که در صفحه قابل مشاهده نبوده‌اند را خواهید داشت. همچنین یک دکمه ویرایشی نیز وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید ترتیب کاشی‌های را به‌طور مستقیم تنظیم کنید. در پیش‌نمایش اخیر ۵ کاشی وجود دارد.

برنامه‌ها توانایی ساخت کاشی‌های خاص خود را در Quick Settings دارند

Android N

در حالی که ویژگی قبلی جالب توجه به نظر می‌رسد، اما این ویژگی جالب‌تر از مورد قبل است. اندروید پلیس گزارش داده است گوگل API جدیدی طراحی کرده که به طراحان اجازه ساخت کاشی‌ها برای Quick Settings را می‌دهد. به‌طوری که برنامه‌‌ها می‌توانند کاشی‌های سفارشی خود را داشته باشند. در اندروید ام، System UI Tuner شامل یک کاشی Broadcast بود که به کاربران اجازه می‌داد کاشی‌های سفارشی خود را ایجاد کرده و آن‌را به Quick Settings اضافه کنند.

اما این راه‌کار با دو مشکل روبرو بود، اول آن‌که کاربر باید در مورد نحوه ساخت کاشی‌ها و دوم آن‌که درباره نحوه استفاده از برنامه‌ای شبیه به Custom Quick Settings اطلاع پیدا می‌کرد. در یک کلام کاربران عادی به راحتی توانایی کار با این ویژگی را نداشتند. اما همراه با اندروید N طراحان این توانایی را دارند تا به‌طور مستقیم کاشی‌هایی برای برنامه‌های خود ایجاد کنند. کاشی‌هایی که به جای آن‌که تنها برای اجرای برنامه‌های کاربردی مورد استفاده قرار گیرند، برای کنترل‌ها یا فعالیت‌هایی که به‌طور مکرر انجام شده یا به سرعت عمل نیاز دارند ساخته شوند.

در حالی که اکنون نسخه آزمایشی اندروید N عرضه شده است و معمولا باگ‌هایی در نسخه‌های آزمایشی وجود دارند، اما اندروید N نسبت به مارشمالو پیش‌رفت‌هایی داشته است. هر چند این احتمال وجود دارد که در نسخه نهایی بعضی از این ویژگی‌ها وجود نداشته باشند، اما به نظر می‌رسد بیشتر آن‌ها برای عرضه نهایی آماده هستند.

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 191 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 18:10

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنت به ۵۰۰ گیگابیت بر ثانیه با هدف برقراری ارتباطات اینترنتی بدون مشکل در ایام نوروز ۹۵ خبر داد.

معاون وزیر ارتباطات ؛ در نوروز مشکل اینترنت نداریم

اینترنت

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از مهر، محمود خسروی با اشاره به ظرفیت سازی انجام شده برای شبکه زیرساخت ارتباطی کشور، اظهار داشت: پیش بینی می شود ارتباطات بدون نقص برای نوروز ۹۵ داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به برقراری ارتباطات بدون مشکل در زمان انتخابات ۷ اسفند ۹۴ و تلاشهای صورت گرفته از سوی این شرکت تاکید کرد: ظرفیتهای شبکه را برای برقراری ارتباطات اینترنت نسبت به دو ماه گذشته افزایش محسوسی داده ایم.

وی با بیان اینکه در ۲۲ بهمن ماه، ظرفیت پهنای باند اینترنت بین الملل ۳۰۷ گیگابیت بر ثانیه بود، ادامه داد: برای نوروز ۹۵ حدود ۲۰۰ گیگابیت به ظرفیت پهنای باند اینترنت اضافه کردیم. براین اساس ظرفیت اینترنت بین الملل به ۵۰۰ گیگابیت بر ثانیه افزایش می یابد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه ظرفیت پهنای باند داخلی کشور نیز به ۴ ترابیت بر ثانیه رسیده است، خاطرنشان کرد: مشکلی برای دسترسی به اینترنت از نظر ظرفیتهای پهنای باند در ایام نوروز، وجود ندارد و کاربران هرچه قدر که می خواهند می‌توانند از این شبکه استفاده کنند.

 بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانال ی برسام دنبال کنید.

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 148 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 16:48

بازی Tom Clancy’s The Division قطعا فروش خیلی خوبی دارد. این مورد همان روز اول فروش مشخص شد زمانی که یوبی سافت اعلام کرد عنوان نامبرده بیشترین فروش در ۲۴ ساعت اولیه، بین کلیه عناوین ارائه شده از سوی این شرکت بوده است. The Division حال رکوردی دیگر را هم جابجا کرده که این بار خیلی کلی تر است تا اینکه فقط یوبی سافت را در نظر بگیریم.

بازی The Division پرفروش ترین بازی جدید تاریخ در هفته اول شد!

بازی The Division

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از گیمفا، طبق اعلامیه رسمی شرکت یوبی سافت، بازی The Division موفق به فروش ۳۳۰ میلیون دلاری در هفته اول عرضه شده است. این مقدار طبق آمارهای ارائه شده، بیشتر از هر گونه بازی جدیدی در طول تاریخ می باشد بدین معنی که دنباله ها، نسخه های بازسازی شده و غیره محسوب نشده اند. اگر قیمت هر نسخه استاندارد فروش رفته را ما ۶۰ دلار در نظر بگیریم، اینطور شاید بشود گفت که ۵٫۵ میلیون نسخه تاکنون به فروش رفته است البته باز هم این حساب آماری دقیقی نیست.

آقای یووس گیلموت به عنوان مدیرعامل و یکی از موسسین یوبی سافت در این باره گفته اند:

اینکه The Division در رتبه نخست فروش اولین هفته در این صنعت قرار گیرد دستاورد بزرگی است. ما به تیم خود افتخار میکنیم و از میلیون ها بازیکن که حمایت و بازخوردهای خود را نشان می دهند متشکریم.

The Division جدیدترین مثالمان در قابلیتی منحصر به فرد، برای ارائه بازی های درگیر کننده است که بازیکنان را مشغول خود نگاه می دارد و آنها هم این تجربه را دوستان خود و جامعه به اشتراک می گذارند.

یوبی سافت همچنین در ادامه گزارش خود اعلام کرده است که اوج تعداد کاربران آنلاین همزمان ۱٫۲ میلیون نفر بوده و در اولین هفته فروش، عنوان نامبرده ۱۰۰ میلیون ساعت بازی شده است.

بازی Tom Clancy’s The Division برای رایانه های شخصی، کنسول پلی استیشن ۴ و اکس باکس وان در دسترس است.

 بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانال ی برسام دنبال کنید.

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 183 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 16:48

شرکت آمازون قصد دارد تبادلات مالی توسط کاربران را از طریق گرفتن عکس‌های سلفی ممکن کند.

سلفی بگیرید و آنلاین خرید کنید!

سلفی

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از شهروند، بنابراین ممکن است به‌زودی با عکاسی از خود بتوانید خریدهای آنلاین‌تان را انجام دهید. این شرکت حق اختراعی را به نام خود به ثبت رسانده که بر مبنای آن دوربین گوشی چهره خریدار را شناسایی می‌کند و سپس برای جلوگیری از هرگونه تقلب و سوءاستفاده از کاربر درخواست می‌شود در برابر دوربین حرکتی اعم از چشمک زدن و … را انجام دهد.

با این کار نمی‌توان عکس یک فرد را به جای انسان واقعی جا زد. پس از این کار فرد می‌تواند اقلام مورد نظر برای خرید را در سایت آمازون انتخاب کند و هزینه این کار هم پرداخت خواهد شد. البته استفاده از چنین روش‌هایی برای خرید ممکن است ضعف‌های امنیتی داشته باشد و لذا بعید به نظر می‌رسد که آمازون در آینده نزدیک روش مذکور را عملی کند.

 بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانال ی برسام دنبال کنید.

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 179 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 16:48

به مناسبت آغاز سال جدید، همراه اول به تمامی مشترکین خود عیدی می دهد.

همراه اول به تمامی مشترکین خود عیدی می دهد!

همراه اول

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از اداره کل ارتباطات، به مناسبت آغاز بهار طبیعت و عید نوروز، همراه اول به تمامی مشترکین دائمی و اعتباری خود در ۵ مبلغ متفاوت از ۱۰ هزار تا ۵۰۰ هزار ریال عیدی می دهد.

در طرح نوروزی همراه اول که از یکم فروردین تا پایان روز ۱۳ فروردین ۹۵ اجرا می شود، برای تمامی مشترکین دائمی و اعتباری، پس از ثبت نام، یکی از ۵ مبلغ در نظر گرفته شده کاملاً به صورت تصادفی فعال می شود.

این عیدی به صورت اعتبار داخل شبکه بوده و مشترک می تواند برای مکالمه (داخل شبکه)، پیامک (داخل شبکه) و اینترنت از آن استفاده کند.

همراه اولی ها می توانند در بازه زمانی اعلام شده، از طریق شماره گیری یک کد دستوری، بصورت رایگان در این طرح ثبت نام کرده و از عیدی اپراتور اول که بصورت اعتبار داخل شبکه (همراه اول و تلفن ثابت) در نظر گرفته شده، بهره مند شوند.

گفتنی است ثبت نام و دریافت عیدی تنها برای یک بار و فقط در ایام نوروز امکان پذیر است و مهلت استفاده از آن از زمان فعالسازی تا پایان روز ۱۳ فروردین است.

مشترکین همراه اول جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این طرح می توانند به پرتال همراه اول به نشانی www.mci.ir مراجعه کنند.

 بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانال ی برسام دنبال کنید.

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 185 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 17:36

سال گذشته به دنبال کشف حفره‌های متعدد در اندروید، گوگل و سازندگان گوشی‌های اندرویدی تیم امنیتی برای به‌روزرسانی سیستم‌عامل تشکیل دادند و قرار شد هرماه بسته به‌روزرسانی امنیتی عرضه کنند.

پیشتازی BlackBerry در بروزرسانی امنیتی گوشی های اندرویدی !

BlackBerry

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از خبرآنلاین، در این میان تیم امنیتی مستقر در بلک‌بری مفتخر است که زودتر از سایر شرکا اندرویدی، بسته‌های امنیتی را به‌روزرسانی می‌کند.

واقعیت این است که بلک‌بری پیش از ورود به دنیای اندروید، به استوار بودن سیستم‌عامل قبلی خود ازلحاظ امنیتی شهره جهانی داشت و یکی از دلایلی که اغلب مدیران ارشد در جهان از گوشی‌های بلک‌بری استفاده می‌کردند، امنیت بالا در کنار ارتباطات شبکه‌ای و ایمیلی رمزگذاری شده بود.

پس از ورود بلک‌بری به دنیای اندروید و قبل از عرضه گوشی مدل «پریو» این تیم در بخش امنیتی اندروید سرمایه‌گذاری زیادی کرد و گفته می‌شود اینک زودتر از سایرین(OEMها) بسته‌های ماهانه امنیتی را به‌روزرسانی می‌کند که این موضوع باعث تحسین سایرین شده و توانسته کمی امنیت اندروید را ارتقاء دهد.

طبق جدول زیر می‌توان فهمید که بلک‌بری تنها شریک اندرویدی است که بسته‌های امنیتی را به‌موقع عرضه کرده است. (OEM ها شرکای اندروید و سازندگان گوشی‌های اندرویدی هستند)

BlackBerry

البته همین عامل باعث شده تا تنها گوشی اندرویدی بلک‌بری ، پریو/Priv به قیمت ۶۴۹ دلار، همچنان روی نسخه لآلی پاپ بماند و علی‌رغم عرضه نسخه ۶٫۰ یا همان مارشمالوی اندروید، این گوشی روی نسخه قبلی بماند که نقطه‌ضعفی برای آن محسوب می‌شود.

سیستم‌عامل اندروید به دلیل باز بودن ذاتی، از حفره‌های امنیتی زیادی رنج می‌برد و همین موضوع باعث شده تا کاربرانی که تمایل به امنیت بالای دیتای خوددارند، به‌سوی آی او اس اپل بروند که اصلاً این‌گونه دردسرها را ندارد.

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 174 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 17:36

یک شرکت اروپایی، مایکروفری را ساخته است که بصورت هوشمند غذاها را طبخ می کند.

با گوشی خود غذا بپزید!

گوشی

به گزارش خبرگزاری مهر، یک شرکت اروپایی مایکروفری را با نام Tovala Smart Oven تولید کرده است که طبخ غذا را به دو صورت بارکد خوان و متصل شدن به اپلیکیشن انجام می دهد.

این مایکروفر هوشمند زماینکه به وسیله یک برنامه به گوشی هوشمند متصل می شود، قادر به گرفتن فرمان از کاربر و انجام پخت غذا است ضمن اینکه با قرار گرفتن در وضعیت بارکد خوان می تواند بارکد مواد غذایی را اسکن و مقدار زمانی که صرف طبخ آن لازم است را به کاربر اعلام کند و دستوراتی را در حین انجام پخت غذا دریافت کند.

از ویژگی های این دستگاه نداشتن هیچ شماره ای بر روی آن است و بیشتر کارهای این مایکروفر با گوشی هوشمند انجام می شود ضمن اینکه ترکیبی از گرما مرطوب و خشک برای طبخ غذاهای مختلف در آن وجود دارد.

قیمت مایکروفر Tovala Smart Oven بین ۱۹۹ دلار تا ۲۷۹ دلار برآورد شده است.

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 233 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 17:36

یک شرکت آسیایی وسیله ای برای شارژ گوشی های همراه تولید کرده است که می توان در هنگام رفتن به پیک نیک و بدون دسترسی به برق گوشی خود را شارژ کرد.

با شارژر آبی گوشی خود را شارژ کنید!

شارژر آبی

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از مهر، شرکت کره ای Enomad شارژر منحصر به فردی را برای گوشی های همراه ساخته است که در مقایسه با سایر شارژرها به طرز متفاوتی عمل می کند.

این شارژر دارای یک پروانه و باتری ۵۲۰۰ آمپری است که همچون یک توربین برقی عمل می کند. در واقع با قرار دادن این شارژر در جریان آب می توان تولید برق و شارژ گوشی خود را تامین کرد.

این شارژر بیشتر مناسب کسانی است که وقت زیادی را برای رفتن به پیک نیک صرف می کنند و هنگامی که شارژ گوشی آنها تمام شود با رفتن به کنار رودخانه و قرار دادن این وسیله در آب به شارژ گوشی خود می پردازند.

به گفته مسئولین این شرکت کره ای، شارژ گوشی همراه با این وسیله ۲ ساعت زمان می برد ضمن اینکه از این وسیله می توان در مکان هایی که دسترسی به برق محدودیت دارد، برای تامین الکتریسیته بهره برد.

قیمت این شارژر ۱۸۰ دلار برآورد شده است.

 بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانال ی برسام دنبال کنید.

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 157 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 19:13

اتوبوس‌های نیویورک به جدیدترین فناوری های  روز دنیا مجهز می‌شوند.

سازمان حمل‌ونقل متروپلیتن / MTA اعلام کرد ظرف ۵ سال آینده ۴۰ درصد از اتوبوس‌های موجود را عوض کرده و مجهز به وای-فای و پورت یو اس بی برای شارژ انواع موبایل و تبلت در کنار اینترنت پرسرعت و سایر امکانات شرکت‌های تجاری عرضه‌کننده محصولات رایگان فناوری خواهد کرد.

«اندرو کومو» فرماندار نیویورک دراین‌باره گفت تقاضا برای اتصال بیشتر میان شهروندان موج می‌زند و با گرفتن مشاوره از صاحبان فن آنچه می‌بینید طراحی‌شده و به‌زودی پیاده‌سازی می‌شود.

در این رابطه ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس به گفته وی با هزینه ۱٫۳ میلیارد دلار تجهیز می‌شود که البته ۷۵ دستگاه در منطقه کوئینز اواخر ۲۰۱۶ پیاده‌سازی شده و سپس ۳۰۰ دستگاه دیگر در منطقه بروکلین ، منهتان و برونکس در ۲ سال آینده تجهیز می‌شوند.

همچنین تا آخر امسال به گفته فرماندار، بیش از ۲۰۰ نمایشگر دیجیتال در اتوبوس‌ها نصب می‌شود که اطلاعات مربوط به ایستگاه‌ها در کنار اطلاعات آب‌وهوا و سایر تبلیغات تجاری روی آن نقش می‌بندد.

در کنار این تجهیزات، سیستم متروی نیویورک نیز تا آخر امسال به وای فای پرسرعت مجهز خواهد شد.

اتوبوس‌ های نیویورک به جدیدترین فناوری های روز دنیا مجهز می شوند!

منبع: خبر آنلاین

بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانال ی برسام دنبال کنید

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 155 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 18:02

چه دوست داشته باشید و چه نداشته باشید، مایکروسافت همه‌جا هست.

حقایقی جالب درباره Microsoft که نمی دانستید!

Microsoft

از استارتاپ داغ دهه ۱۹۷۰ تا تسخیر جهان آی تی در دهه ۱۹۹۰ و اکنون با مدیریت ساتیا نادلا، مایکروسافت تاریخ طولانی پی سی را به خود اختصاص داده است.

اما سؤال اینجاست که شما تا چه حد این کمپانی را می‌شناسید؟

و برای پاسخ به این سؤال ۱۸ فکت جالب درباره غول نرم‌افزاری دنیا را در زیر بخوانید:

شماره ۱ – اگر شما در ۱۳ مارس ۱۹۸۶ یک سهم از سهام مایکروسافت را می‌خریدید (به قیمت ۲۱ دلار) اینک که ارزش هر سهم ۱۴۹۹۰ دلار است شما ظرف ۳۰ سال صاحب ثروت بزرگی می‌شدید.

Microsoft

شماره ۲ – در سال ۱۹۸۷ بیل گیتس مؤسس مایکروسافت جوان‌ترین میلیاردر جهان شد و در سال ۱۹۹۵ ثروتمندترین مرد جهان با ثروت ۱۲٫۹ میلیارد دلار شد.

Microsoft

شماره ۳ – رشد انفجاری مایکروسافت ۲ میلیاردر دیگر در کنار ۱۲ هزار میلیونر در خود به وجود آورد. استیو بالمر یکی از آن‌هاست که رد سال ۲۰۱۴ با پرداخت ۲ میلیارد دلار صاحب LA Clippers شد.

Microsoft

شماره ۴ – در سال ۱۹۸۸ بیل گیتس املاک موسوم به Xanadu 2.0 را در مدینای واشنگتن به قیمت ۲ میلیون دلار خرید و اینک ارزش آن بالغ‌بر ۱۲۳ میلیون دلار است.

Microsoft

شماره ۵ – بیل گیتس و پاول آلن اولین لوگوی مایکروسافت را در کمتر از یک روز طراحی کردند. نام طراحی O به‌صورت «فانکی وار» را بلیبت گذاشتند.

Microsoft

شماره ۶ – «برایان اینو» آهنگ معروف ویندوز استارتاپ را برای ویندوز ۹۵ ساخت که آن روزها معروف شد.

(بدون تصویر)

شماره ۷ – رولینگ استونز و آهنگ استارت می آپ در کنار تم صوتی رسمی برای ویندوز ۹۵ با نسخه سی دی بادی هالی عرضه شد.

Microsoft

شماره ۸ – برنامه اکسل یک کشنده واقعی اپ نام‌گرفته است که بدون آن زندگی نمی‌چرخد.

Microsoft

شماره ۹- هر کارمندی به مناسبت سالگرد ورود خود به کمپانی می‌تواند اسمارتیز / M&Ms با خود همراه آورده و با کارمندان به اشتراک بگذارد.

Microsoft

شماره ۱۰ – مایکروسافت بیش از ۴۸۳۱۳ ثبت اختراع به نام خود دارد که یکی از جدیدترین‌ها هولولنز است که غوغا به پا کرده است.

Microsoft

شماره ۱۱- حضور طنزگونه بیل گیتس و استیو بالمر در شوی ویدئویی طنز در سال‌های ۲۰۰۰ غوغا به پا کرد.

Microsoft

شماره ۱۲ – مایکروسافت و اپل برای سال‌های سال درزمینهٔ نرم‌افزار باهم همکاری می‌کردند تا اینکه بیل گیتس ویندوز را عرضه کرد و دهه‌ها بعد باهم رقیب شدند.

Microsoft

شماره ۱۳ – اولین ساعت هوشمند جهان را مایکروسافت با همکاری Timex بنام Datalink 150 ساختند.

Microsoft

شماره ۱۴ – در سال ۱۹۹۷ مایکروسافت با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری روی اپل، این کمپانی را از ورشکستگی و مرگ حتمی نجات داد.

Microsoft

شماره ۱۵ – مایکروسافت بسیاری از محصولات سخت‌افزاری مدرن را برای اولین بار خلق کرد اما به دلایل مختلف آن را دنبال نکرد. ماشین ترجمه هم‌زمان، تبلت و گجت‌های اینترنتی متصل به تلویزیون ازجمله آن‌ها بود. جالب است بدانید تبلت کار مایکروسافت بود که اینک از دستانش خارج‌شده و فقط خیلی دیر با سرفیس به میدان بازگشته است.

Microsoft

شماره ۱۶ – مایکروسافت کنسول گیم ایکس باکس/ Xbox را در سال ۲۰۰۱ رونمایی کرد. Xbox مخفف DirectX Box است و DirectX بسته نرم‌افزاری روی ویندوز است که گیم‌های ویندوزی روی آن اجرا می‌شود.

Microsoft

شماره ۱۷- در سال ۱۹۹۵ مایکروسافت Bob را عرضه کرد. «باب» نسخه منحصربه‌فردی از ویندوز برای مبتدیان به‌صورت خانه به خانه طراحی‌شده بود تا بتوانند به‌راحتی با آن کار کنند. این نسخه بعداً نابود شد و هرگز ظاهر نشد.

Microsoft

شماره ۱۸ – در سال ۲۰۱۰ مایکروسافت تأیید کرد که ۲۳ میلیون نوشیدنی رایگان (شیر و آب پرتغال) هرسال میان کارمندان خود در کافه تریاهایش توزیع می‌کند.

Microsoft

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 173 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 18:02